joi, 12 iulie 2012

CLATITE (CU CIOCOLATA si nu numai)


Probabil cel mai banal desert. Credeam ca toata lumea stie sa il prepare. Pana am vazut in comert "Mix pentru Clatite" .  Si cand m-a mai si rugat cineva sa-i dau o reteta de clatite, am zis ca nu-i lucru curat. Iar cand i-am scris reteta mi-am dat seama ca nu stiu o reteta. Eu fac clatitele "la ochi". Asa ca mi-am revizuit atitudinea si am facut o reteta "la ochi" cu ingredientele cantarite. Iata ce a iesit:


INGREDIENTE:
300 gr. Faina
200 ml. Lapte
2 Oua
30 gr. Zahar
un praf de Sare
250 ml. Apa
Esenta de Vanilie sau semintele de la jumatate de baton de Vanilie


MOD DE PREPARARE:
Intr-un vas (bol de mixer) bateti 2 oua cu un praf de sare. Adaugati zaharul, vanilia, laptele si faina. Amestecati bine cu un tel pana nu mai sunt cocoloase de faina. Daca este nevoie, adaugati si putina apa, cat sa puteti omogeniza. Cand ati scapat de cocoloase, adaugati apa rece putin cate putin pana obtineti o compozitie de consistenta unei smantani lichide (de gatit).



Acum e momentul sa aprindeti aragazul. Va mai trebuie o canita cu cateva linguri de ulei in ea si o tigaie de clatite. Poate fi una speciala sau o simpla tigaie neaderenta. Eu folosesc o tigaie obisnuita cu teflon. Puneti tigaia la incins pe focul mediu. Turnati uleiul in ea si cand s-a incins, intindeti uleiul peste tot si apoi scurgeti-l pe tot inapoi in canuta. Turnati un polonic de aluat in mijlocul tigaii si cu o miscare circulara din incheietura mainii, intindeti aluatul pe tot fundul tigaii. Tineti tigaia pe foc pana se dezlipeste singura clatita. Cand s-a dezlipit, o intoarceti folosind o tehnica specifica de Ninjutsu. Daca nu stiti Ninjutsu, gasiti voi o metoda sa intoarceti clatita. Daca arata ca in poze, e perfect. 
Daca ati respectat reteta si aveti o tigaie obisnuita de clatite, ar trebui sa va iasa cam 14-15 clatite. Trebuie sa mai stiti ca prima si ultima intotdeauna se strica. A doua se mananca de curiozitate. 3,4 si 5 le mananca familia/prietenii/catelul/pisica care cica va verifica. De la 6 la 13 sunt 8 clatite pe care le faceti prea groase asa ca nu vor iesi decat 4. Bune si astea :)


Se pot umple cu orice fel de dulceata sau gem,

cu branza de vaci si stafide sau cu......... cioco........
Pentru ca ziua de 11 iulie a fost declarata de catre francezi Ziua Internationala a Ciocolatei , m-am gandit sa fiu solidar cu poporul francez si cu toti cei care saliveaza instant cand aud "ciocolata" ! Asa ca eu le-am umplut cu Sos de Ciocolata. Am folosit 50 grame de Ciocolata Amaruie si 100 ml. de Smantana pentru gatit. 
Am incalzit la foc foarte mic smantana si am presarat ciocolata rasa. Am amestecat tot timpul cat a fost pe foc.

Cam in 2-3 minute a fost gata. Am adaugat si 2 linguri de lichior Amareto si am umplut clatitele cu acest sos. Merg foarte bine cu fructe de padure (coacaze negre, coacaze rosii, zmeura, afine, mure....)


Un Deliciu !

2 comentarii:

  1. Bun,repede si de apreciat ! Felicitari,chef ! :D O sa le fac foarte des,vreau sa ma perfectionez.Cand simt ca pot mai mult,o sa mai apelez la tine pentru alte dulciuri mai sofisticate.

    RăspundețiȘtergere
  2. Merci mult Papin, oricand ai nevoie de un sfat/reteta..... sti unde ma gasesti ;)

    RăspundețiȘtergere

Da-ti cu parerea..... !