duminică, 12 februarie 2012

Cottage Pie sau pe românește Plăcinta Țăranului Britanic :)


 Aș fi mâncat Lasagna dar nu aveam foi de lasagna. Așa că mi-am amintit că am văzut cândva pe YouTube un filmuleț cu Gordon Ramsay preparând Shepherd's Pie. Bun, dar nu aveam carne de oaie așa că am făcut Shepherd's Pie cu carne tocată de vită. Mai târziu aveam să aflu că se numește Cottage Pie !

INGREDIENTE :
1 Kg. Carne tocată de Vită
2 Cepe mari
2 Morcovi
2 Grăunți de Usturoi
50 ml Vin Roșu
100 ml Suc de Roși sau Passata, sau o lingură zdravănă de pastă de tomate
2 Polonice de Supă de Pui sau de Vită
2 Cartofi Albi mari
2 Gălbenușuri (în lipsă le puteți înlocui cu 2 gălbenușe :))
Puțin ulei, sare, piper, cimbru, busuioc

MODUL DE PREPARARE :
Întâi curațăm, spălăm si tăiem cuburi cartofii pe care îi punem la fiert în apă cu sare. Când vor fi fierți, îi scurgem bine de apă și îi vom face piure impreună cu 2 gălbenușuri.
În timp ce cartofii fierb pe un foc, într-o tigaie încăpătoare punem puțin ulei și carnea tocată la călit. După 2 minute adăugăm ceapa tocată sau dată pe răzatoare direct deasupra tigăii. Adăugăm și morcovul tocat sau dat pe răzătoare, usturoiul deasemenea tocat sau ras pe răzătoarea mică și călim încă câteva minute.

Acum turnăm vinul, sucul de roșii, puțină supă de pui ori de vită (eu am folosit un pahar de apă și un cub de concentrat de supă de pui - vezi: http://eubucatar.blogspot.com/2011/10/supa-concentrata-de-pui.html ). Ținem pe foc mediu și amestecăm pâna scade bine și se călesc toate ingredientele. Potrivim de sare și piper după gust si mai adaugăm puțin cimbru și puțin busuioc.

Întindem uniform toată această compoziție într-un vas de cuptor având grija să nu depășeasca 3/4 din înălțimea vasului. Deasupra vom întinde piureul de cartofi făcut doar din cartofii bine fierți, sare și gălbenușurile de ou.

Cu furculița putem face diferite modele si trimitem în cuptorul preîncălzit la 180 de grade pentru 20-25 minute. Până capătă o culoare plăcută auriu-arămie.

 Eu am ales să o servesc lângă niște legume verzi fierte. Brocoli și Varză de Bruxelles
*Ca și ingredient "secret" și de mare efect, in piureul de cartofi radeți parmezan sau măcar cașcaval.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Da-ti cu parerea..... !