vineri, 5 martie 2010

Ciulama de ciuperci cu mămăliguţă

Măcar odată la 3-4 luni, obligatoriu o ciulama. Şi pentru că suntem în Postul Mare, cel mai bine merge o ciulama de ciuperci. O mâncare simplă, rapidă dar foarte gustoasă. O voi prezenta în ambele variante. De post şi de dulce !
 
 
 INGREDIENTE:
 
 0,5 kg. Ciuperci proaspete
 o Ceapă mare
 2 linguri Ulei
 o lingură Făină
 Sare şi piper după gust
 -------------------------------
 
 Pentru cei care vreţi să faceţi ciulamaua "de dulce", mai aveţi nevoie de 0,5 L lapte iar în loc de ulei puteţi folosii unt.
 
 
 MOD DE PREPARARE:
 
 
 Curăţăm şi spălăm ceapa. Ciupercile le spălăm sub jet puternic de apă rece. Ceapa o tocăm mărunt iar ciupercile le tăiem în felii mai groase.

Într-o tigaie încingem uleiul şi punem ciupercile la călit.

Le sărăm şi acoperim tigaia cu un capac pentru a-şi lăsa sucul. Amestecăm din când în când şi când ciupercile sunt călite, strecurăm ciupercile iar zeama lăsată o păstrăm căci o vom folosii mai târziu la sos. După ce am scos şi scurs ciupercile, punem ceapa tocată la călit.

Când a căpătat o culoare plăcută aurie, tragem tigaia de pe foc şi presărăm o lingură de făină. Amestecăm bine cu o lingură de lemn şi punem tigaia înapoi pe foc. Pe măsură ce se îngroaşă, adăugăm zeamă de la ciuperci puţin câte puţin. După ce am terminat zeama, completăm cu apă sau cu lapte pentru cei care nu ţin post.


La final adăugăm ciupercile şi asezonam cu sare şi piper (alb) după gust.

Servim ciulamaua caldă şi ca garnitură obligatorie mămăliguţă :)
 
 
  Poftă bună !

4 comentarii:

  1. Hai că mi-ai făcut poftă! Cred că ştiu ce o să mâncăm săptămâna viitoare...:)

    RăspundețiȘtergere
  2. te-am adaugat in blog sibiu index, alaturi de bloggerii sibieni.

    RăspundețiȘtergere
  3. Și tu ești invitat duminică, 28.03.2010, pe terenul de la Top of the fooball, de pe Milea (Sibiu), să-ți etalezi talentele ascunse la un meci de fotbal :D

    Lista o găsești aici:
    http://daninhodj.blogspot.com/2010/03/fotbalblogtweetmeet-sibiu.html

    Înscrie-te și tu :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Am avut inima zdrobită în ultimele 9 luni după ce David s-a despărțit de mine, dar după ce am văzut mărturiile unor oameni despre Dr. DAWN, am fost foarte încântată să-i cer ajutor. Mi-a explicat tot ce trebuia furnizat pentru a efectua vraja de împăcare și am avut încredere în el din toată inima. În exact 3 zile, iubitul meu, care m-a bântuit luni de zile, m-a sunat de 17 ori pe loc. Am fost șocat pentru că el a fost cel care m-a blocat și s-a mutat. Acum suntem fericiți împreună și așteptăm primul nostru copil împreună. Vreau să-l apreciez pe dr. DAWN pentru marele său ajutor și, de asemenea, să alertez publicul despre acest om grozav. Contactează-l personal dacă ai nevoie de ajutorul lui pentru a te reuni sau pentru a rămâne însărcinată sau poate ai nevoie de alte ajutoare.
    Whatsapp: +2349046229159
    E-mail: dawnacuna314@gmail.com

    RăspundețiȘtergere

Da-ti cu parerea..... !