luni, 23 septembrie 2013

TOCANITA DE CARTOFI (CU CARNATI)


Nu am mai mancat o tocanita de cartofi de ani de zile. Imi era o pofta de numa' . Acum cateva zile, o prietena mi-a cerut reteta asa ca daca tot am scris-o si am mai si gatit-o, am zis sa v-o impartasesc si voua. Mai ales ca este clasica tocana de cartofi asa cum se gateste ea in Ardeal. Adica fara suc de rosii/rosii/bulion.

INGREDIENTE :
1,5 kg. Cartofi albi
4-5 Morcovi subtiri
4-5 Cepe
3-4 Carnati afumati
100 gr. Telina
30 ml. Ulei de floarea soarelui sau o lingura buna de Untura
O lingura rasa de Sare
O lingurita rasa de Piper
O lingura zdravana de Boia dulce (sau afumata)
O lingura buna de Pasta de ardei dulce
2-3 foi de Dafin
Frunze de Patrunjel proaspat
MOD DE PREPARARE :
Pentru inceput spalati toate legumele si curatati-le. Apoi le veti toca. Ceapa o veti toca in solzi mari dar subtiri. Morcovii ii taiati in rondele daca sunt subtiri. Daca sunt mai grosi, ii taiati pe lung apoi rondele. Carnatii ii veti taia in felii de aproximativ 1 cm. grosime. Telina in cubulete mici iar cartofii in cuburi mai mari un pic.

Ceapa tocata o caliti in uleiul incins. Adaugati sare si caliti pana ce devine sticloasa, usor galbuie. Adaugati carnatii si calitii si pe ei putin , 3-4 minute, pana isi lasa grasime.

Adaugati morcovul, telina, boiaua dulce (eu prefer boiaua afumata) si piperul. Acum este cazul sa adaugati pasta de ardei dulce (de casa sau de cumparat) Rumeniti inca 2-3 minute cu grija sa nu se lipeasca boiaua de ardei de fundul cratitei.

Turnati o cana mare de apa si lasati sa fiarba inabusit la foc mic 15 minute.

Acum e momentul sa adaugati si cartofii. Doua foi de dafin, sare daca mai este nevoie, si apa pana se acopera cartofii. Din acest moment lasati sa  fiarba cu capacul pus, la foc mic. Cam in 30 de minute ar trebui sa fie gata. Serviti cu pofta si patrunjel proaspat !

 Din acest moment va urez, pofta, muraturi si pita calda ;)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Da-ti cu parerea..... !