vineri, 21 decembrie 2012

POMANA PORCULUI


Acum doua saptamani mi-a murit porcul. Cred ca s-a sinucis caci era foarte nemultumit de situatia politica a tarii. In timp ce zburda "vesel" prin curtea in care crescuse, s-a impiedicat intr-un cutit si si-a dat duhul privind cu caldura spre noi. Cu multa tristete am mai turnat o ceasca de tuica fiarta si am inchinat-o porcului. Lumea din jur ne-a transmis celebrele condoleante "Sa il mancati sanatosi". Datoria noastra era sa ii cinstim memoria si soriciul asa ca am procedat ca atare. Am aprins un foc mare, l-am parlit, l-am primenit. L-am spalat, l-am barbierit, cu tuica fiarta l-am cinstit. Apoi l-am ciopartit. Soriciul proaspat si cald, frecat cu sare grunjoasa a mai stins din durerea pricinuita de sinuciderea porcului. Si ca niste buni crestini ce ne credem, am decis sa-i facem si o POMANA. Iata cum am procedat:

INGREDIENTE:
1 Kg. Carne grasa de Porc (ceafa este cea mai gustoasa)
1 capatana mare de Usturoi
4-5 Cepe mari
Sare, piper, cimbru si putina boia de ardei (dulce sau iute)
1 pahar de Vin rosu

MODUL DE PREPARARE:
Se curata ceapa si usturoiul iar ceapa se taie solzi, julien sau rondele si se pune la calit in putina untura. Cand incepe sa se ingalbeneasca, adaugam carnea taiata in bucati maricele. adaugam sare si piper si lasam sa se rumeneasca.

Cand s-a rumenit adaugam si putina paprica si paharul de vin pe care il lasam sa inabuse si sa fragezeasca carnea. Dupa ce porcul din tigaie a baut tot vinul si s-a rumenit frumos, stingem focul, adaugam usturoiul pisat, punem capacul si lasam sa se odihneasca la caldura 5-10 minute. Sau pana facem o mamaliguta ;)

Pofta buna si sa il mancati sanatosi !

2 comentarii:

Da-ti cu parerea..... !